Webinar - Introduksjon til A/B testing

tirsdag 29. september kl. 10.00 Zoom Gratis

Hvor mange brukere på nettsiden din, gjør det du egentlig vil at de skal gjøre i dag?

Det å øke konverteringsraten (altså det brukeren faktisk gjør), kan gi deg stor effekt på bunnlinja - både på kort og lang sikt. Det er her A/B-testing kommer inn. 

Kort forklart er en A/B-test en måte å teste ut ulike versjoner eller brukererfaringer av nettsiden din mot brukerne som besøker deg- mens den samler inn data om resultatene.

En slik “splitt-test” eller “brukertest” (kjært barn har mange navn) kan med andre ord vise deg konkret hvilke farger, knapper eller plasseringer eller andre ting som gir mest verdi.

Testingen gir deg løsninger som er basert på reell innsikt og hjelper bedriften din fra å gjette til å vite. 

Agenda:

Noe av innholdet i webinaret vil være:

  • Hva er en A/B-test?
  • Hvorfor man bør utføre en A/B-test - verdien i A/B-testing
  • Hva kan testes?
  • Hvordan utføre en A/B-test
  • Gode eksempler på A/B-testing
  • Spørsmål og svar

Webinaret holdes på norsk og tar cirka 1 time. 

 

Webinaret passer for deg som:

  • Er webansvarlig
  • Jobber med CRO
  • Jobber med optimalisering
  • Jobber med webutvikling

 

Foredragsholdere
Foredragsholdere er Morten Høiås, senior Sitecore-utvikler med interesse for økt konvertering, og Tim Lennon, vår senior designer som er skikkelig glad i user interface-design og brukeropplevelser.

Foto av Morten Høiås og Tim Lennon som smiler

 

 

 

Last ned presentasjonen fra webinaret her (pdf)

Opptaket fra webinaret kan du ser her:

lurer du på noe?

Ta gjerne kontakt med oss!

Barbro Moen Ternsten
Barbro Moen Ternsten Prosjektleder, PMP® 920 95 915 bmt@itumx.no