UX

onsdag 28. april 2021zoomwebinargratis
Slik bygger du sterke merkevarer med gode brukeropplevelser.
En laptop viser en illustrasjon av en kvinne som skal trykke på en mobil. Teksten: Oppskriften på suksess. Del 2.

From insights to practice

Fra klokken 09:00 til 10:00 onsdag den 28. april vilvåre eksperter Rune Veerasawmy og Robert Macli lære deg hvordan du går fra innsikt til handling.

Gikk du glipp av innsikt-webinaret til Rune? Se det på nytt her.

Med en bred fartstid i bransjen og lang utdannelse har Rune og Robert skaffet seg en unik erfaring og kompetanse innen deres respektive fagområder. De vet rett og slett hvor skoen trykker og hva som skal til for å lykkes digitalt. 

En avgjørende suksessfaktor

UX står for «user experience», altså en brukers opplevelse på godt norsk. Med andre ord står vi overfor en fagdisiplin som virkelig bør være noe du må tenke på når du skal forbedre nettsiden din eller tjenestene dine. Det rammer jo omdømmet ditt og merkevaren din, og ikke minst følelsen kundene dine sitter igjen med etter at de har besøkt deg.    

Skal du bygge en sterk merkevare i 2021, er rett og slett god UX helt avgjørende.

 

Se et opptak fra webinaret her:

  


Key take-aways

  • Du vil lære om UX prinsipper og teknikker.
  • Få en bedre forståelse for løsninger fra en kundes ståsted.
  • Se hvordan UX kan gi deg en fordel i alt fra prosjekter til bunnlinja.

 

Du vil få innsikt i

  • UX – hva er det?
  • Hvorfor er UX viktig?
  • Hvordan henger UX og design sammen med innsiktsfasen?
  • Arbeidsprosessen – fra analyse og skisser, til testing og lansering.
  • Design thinking.
  • Ønsket resultat – avsender vs. mottakere
  • Innhold – å skrive for UX, historiefortelling
  • Måle, analysere
  • Iterasjon – hvorfor det er viktig med gjentakelser

 

Webinaret holdes på svensk og dansk og tar cirka 1 time, inkludert spørsmål.

Foredragsholdere:

Rune har en doktorgrad i design thinking og user experiences, foreleser ved Universitetet i Århus i Danmark, og har over 10 års erfaring fra å jobbe med strategisk forretnings- og konseptutvikling, samt kundeopplevelsesdesign, med noen av de største danske - og internasjonale B2B- og B2C-selskapene, så du kan være trygg på at du vil komme i havn med ny lærdom du kan få bruk for i jobben din. 

 

Robert har over 20 års fartstid fra medie- og web-bransjen, en master i journalistikk og en videreutdannelse innen digital strategi, markedsføring, interaksjonsdesign, UI/UX og UX-writing, og simpelthen gløder for faget sitt, så dette er et webinar du ikke bør gå glipp av! 

Rune fra ItumX med sitatet "Vi må sørge for at det vi endrer, designer og utvikler er meningsfylt for folk som bruker det og virksomheten til kundene våre".
Robert fra ItumX med sitatet "Jeg fant tidlig ut at jeg er opptatt av å formidle noe gjennom det visuelle, skape en call to value, løse brukerens ønske, skape en friksjonsfri og naturlig reise".
Robert Macli fra ItumX peker på en stor skjerm. Han holder en presentasjon.
Robert Macli elsker å lære bort faget sitt. Her er han avbildet under en presentasjon som ble holdt i en av de mange fagdagene vi holder hvert år.  Foto: ItumX

Noe du lurer på?

Det er bare å ta kontakt!

En hyggelig prat er kun noen tastetrykk unna

Bilde av Barbro Moen Ternsten. Fotografi

Barbro Moen Ternsten

Chief Operating Officer, PMP®

[+47] 920 95 915

[email protected]