Vi søker en dyktig innholdsprodusent

Eventyret fortsetter ...

Det var en gang et IT-selskap som hadde så mange spennende oppdrag at de så seg nødt til å lyse ut enda en ledig stilling.

Den rette personen som klarte å målbinde selskapet, ville få både fast jobb, skikkelig ålreite kompanjonger og en mulighet til å jobbe fra hele kongeriket attpåtil. Ja, til og med utenfor rikets krets, så lenge hen kunne førsteklasses norsk og engelsk.

Men det fantes en innholdsprodusent der ute som ville prøve seg, for det er jo ikke hver dag hen finner en slik jobbannonse.

«Jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre», tenkte innholdsprodusenten lurt og leste videre.  

Først kom hen over noen utfordringer:

For som innholdsprodusent for ItumX ville hen måtte:

  • Jobbe i tett samarbeid med våre solide kunder i high-end-markedet.
  • Sette seg inn i kundenes strategi, merkevare og tone of voice, og produsere innhold som er på bølgelengde med deres identitet.
  • Snakke med folk, ikke til folk.
  • Være en kreativ historieforteller.
  • Skape relevant digitalt innhold som engasjerer.
  • Daglig jobbe med ulike publiseringsverktøy, kanaler og formater.
  • Planlegge, produsere, publisere og optimalisere episk digitalt innhold for både kunder og kundereiser.
  • Kommunisere med et klart, tydelig, universelt utformet og folkelig språk.
  • Jobbe selvstendig, men også i tverrfaglige team som genuint elsker å løfte hverandre opp.

Hjertet slo og slo, for dette var noe innholdsprodusenten virkelig ville.

Ivrig pakket hen nisteskreppen, og oppi den lå det: 

  • Minst 3 års relevant utdanning, fortrinnsvis innenfor kommunikasjon og markedsføring. 
  • En sterk forretningsforståelse. 
  • Kjennskap til analyseverktøy som Siteimprove, Google Analytics, Google Optimize og Ahrefs. 
  • Erfaring fra B2B-markedet, gjerne innenfor bank- og forsikringsbransjen. 
  • Evne til å sette seg inn i nye bransjer, trender, fag, digitale løsninger og metoder. 
  • Faglig styrke og stolthet. 
  • Raushet, smil, gjennomføringsevne, initiativ og fortellerglede. 
  • Praktisk erfaring med kommunikasjon, markedsføring og innholdsproduksjon. 
  • Kjennskap til SEO, UX og design thinking. 
  • Erfaring fra ulike CMS-verktøy. 
  • Et godt grep om hva som virkelig funker hvor, til hvem og hvorfor. 

Hos ItumX er det høyt under taket. Som ansatt vil du ha stor innvirkning på din egen hverdag, og terskelen er lav for å komme med meninger eller innspill til forbedringer.

Som ansatt i ItumX får du:

  • Stor fleksibilitet i forhold til egen arbeidshverdag. 
  • Gode pensjons og forsikringsordninger. 
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser. 
  • Et supert arbeidsmiljø og spennende prosjekter!

Litt om oss

ItumX har vært i web-bransjen siden 2001 og Sitecore-partner siden 2004. Siden 2017 har selskapet stått på egne ben som ItumX.

Vi er Norges største og mest erfarne leverandør på den verdensledende digitale markedsføringsteknologien Sitecore, og leverer kompetanse og digitale løsninger til high-end-markedet.

ItumX eies nå 100% av de ansatte gjennom holdingsselskapet ItumXpand AS som ble etablert den 15. desember, 2020.

Vi består av 36 engasjerte, flinke og skikkelig ålreite medarbeidere som jobber fra flere lokasjoner i Sør-Norge, Sverige og Danmark.

Hit sender du søknaden din

Vi samarbeider med rekrutteringsselskapet UnoMio, så hvis du nå ivrer etter å sende en søknad, gjør du det på denne lenken. 

Send inn din søknad her!

Let's get in touch

Don't hesitate to give us a call

Barbro is just a few clicks away

Bilde av Barbro Moen Ternsten. Fotografi

Barbro Moen Ternsten

Chief Operating Officer, PMP®

[+47] 920 95 915

[email protected]